Jumaat, 4 Disember 2009

Aku Nak Tapi Aku Takut

Aku Nak Tapi Aku Takut

Aku nak jadi seperti orang lain…
Ada walkman, ada x-box, ada pakwe, makwe....
Tapi aku takut…
Aku lalai, aku lupa dan aku leka..

Aku nak sangat berhibur....
Bukannya banyak..sikit je..sekali sekala ke pawagam...
Bukannya di disko tapi di bilik..
Tapi aku takut...
Dari sikit ...jadi banyak..

Aku nak beli komputer...
Nak pasang internet..
Boleh tahu hal ehwal semasa..(kononnya)...boleh cari ramai kenalan..
Boleh tahu cerita dunia...
Tapi aku takut....
Cintaku pada dunia bertambah dan cintaku pada akhirat berkurangan…

Aku nak juga ada buah hati…terasa diri disayangi..
Paling kurang boleh keluar jalan-jalan di PCB, KLCC....
Makan-makan di KFC...atau koman-koman di MPKB...
Tapi aku takut...
Cintaku padanya melebihi cintaku pada ALLAH..

Aku nak juga merasa muda berpanjangan...
Kerana masa muda sekali jer...
Tapi aku takut...
Masa muda yang berpanjangan itu..akan dipersoal dan diperhitung...

Lalu aku berfikir.....
Kan bagus kalau aku jadi burung...
Tak mahu itu..dan tak mahu ini...tak pandai tengok wayang..dating..
Tak ingin itu...tak ingin ini...
Tidak ingin dikasihi...

Aku berfikir lagi...
Mengapa memerlukan semua itu....
Sedangkan nikmat ALLAH sudah banyak....
Sedangkan aku juga tahu...nikmat yang ada perlu disyukuri....
Dugaan perlukan ketaqwaan dan pengorbanan..
Hadapinya dengan penuh kesabaran dan ketaatan...

Ahhh...
Aku takut.......
Aku takut.....
Kalau-kalau...nikmat itu..ditarik atau dihisab...
Ampunkan aku......Ya Rabbi...
Ampunkan aku.......Ya Ilahi...
Ampunkan aku atas ketelanjuran ini.....
Ampunkan aku atas segala-galanya...

Pengikut

Template by : kendhin x-template.blogspot.com